Moskova

Moskova

18 Ocak 2017 Çarşamba

Sibirya’nın ‘tilkilere fısıldayan kadını’


Kaynak: https://tr.sputniknews.com/

Dünyanın önde gelen tilki eğitim uzmanlarından İrina Muhamedşina, ‘tilkilere fısıldayan kadın’ olarak anılıyor.

Sibirya’da yaşayan 24 yaşındaki Muhamedşina, birçok insanın cesaret edemeyeceği ilginç bir meslekle uğraşıyor, tilki eğitiyor.

Tilkisi Vilya ve Alman çoban köpeği Kiva ile yaptığı yürüyüşlerle her gün komşularını şaşırtan Muhamedşina, pek çok insanınkinden farklı olan yaşamı Siberian Times’a anlattı.

‘TİLKİLER, ÖZGÜRLÜK SEVEN HAYVANLAR’

Vilya’yı bir buçuk aylıkken aldığını, her gün birlikte yürüyüş yaptığı ve eğittiği tilkisini ‘sıradan’ bir evcil hayvana dönüştüğünü söyleyen Muhamedşina, daha önce Nyuta ve Elma isimli iki tilkiyi eğittiğini belirterek şöyle devam etti:

“Onları da iki aylıkken eğitmeye başlamıştım, eğitimler sırasında aç oluyorlardı. Uğraşlarım sonucu bana dikkatlerini vermelerini sağladım. Tilki eğitimi konusunda büyük bilgi eksikliği var. Bu nedenle yaptığım şeyin işe yarayıp yaramadığını görmek adına tekrar tekrar denemem gerekiyordu. Bir başka zorluk da eğitime ne zaman başlayacağımdı. Onlara bir köpek gibi davranıyorum. Tilkiler özgürlük seven hayvanlar, onların özgür olduklarını hissetmeleri gerekiyor, benim de böyle ortamlar yaratmam gerekti.”

Muhamedşina, ayrıca tilkilerin basit komutlardan daha fazlasını uygulayabileceğini umması nedeniyle bu işe yöneldiğini de aktardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder